Revlimit Forum
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.



 
ΦόρουμLatest imagesΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση

 

 Bravo T-jet with TD04

Πήγαινε κάτω 
2 απαντήσεις
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
o.b.k




Αριθμός μηνυμάτων : 6
Ημερομηνία εγγραφής : 09/10/2012

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΤρι Οκτ 09, 2012 2:27 am

Hi from Turkey.

I have a Bravo T-jet with VL37. It is too weak not only at high rews, also at mid rews. So I want to improve mid rews as well. I plan to install TD04, which is common for t-jet's. But I'm not sure about the low rews. I use my car as a daily driving car. So I use my car especially in the rews between 2000-4000rpms. So its important to not to loose low rews boost. Because of this, I think about to put TD035 from forester's, which is slightly smaller than TD04 while sharing the same housing.

Dimensions of TD04 and TD035 are like this;

TD04L-13T-6
ind exd
türbin 46,8 41,2
comp 40,64 56
trim 74,754086516

TD035-13T-4
ind exd
türbin 43,2 36,2
comp 38,3 51
trim 69,8086255978

My aim is not to be a dyno king:) I want to improve my cars mid and high rews a bit, without loosing any boost at low rews. If you tell me that TD04 is so big to use in daily driving, it spools too late, then I'll choose TD035.

Looking for your opinions and advices.

Thanks a lot from your neighbour.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Revlimit
Admin
Revlimit


Αριθμός μηνυμάτων : 324
Ημερομηνία εγγραφής : 30/08/2009
Ηλικία : 36
Τόπος : Patra

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΠεμ Οκτ 11, 2012 8:29 pm

Hi,

For your situation I suggest the installation of the Garrett GT1548R or the GP Abarth SS turbo or a TD035 will be fine.
GT1548 is almost similar to GT1446.

TD035 is a bit bigger than the other 2 but I believe it will have full boost max at 3300rpm whereas the other 2 then have full boost near 3000RPM and spool lower than 2500RPM

Regards,
Fotis
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.revlimit.gr
o.b.k




Αριθμός μηνυμάτων : 6
Ημερομηνία εγγραφής : 09/10/2012

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΠαρ Οκτ 12, 2012 2:40 pm

I'm very glad to hear your advice Fotis. I heard your name in Turkey a lot.

I need at least 200nm at 2500rpm because of my highway low speed cruises at 6th gear. I think TD035 is a good choice. Garrett turbos are for double price of TD04 or TD035's. TD04 and TD035 are very cheap and reliable turbos.

How much TD04 and TD035 differs at full boost rpm? Can I get 200nm at 2500rpm or before with TD035? I've examined your TD04 dyno graph. Only the weak part is 2000-3000 rpm band for me. Can I norrow this weak band to 2000-2500 or less?

Thank you for your help.

Regards,
Bahadır
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Revlimit
Admin
Revlimit


Αριθμός μηνυμάτων : 324
Ημερομηνία εγγραφής : 30/08/2009
Ηλικία : 36
Τόπος : Patra

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΚυρ Οκτ 14, 2012 5:40 pm

I believe TD035 is better choice from you from the Mitsubishi brand.
The problem is that we haven't test this turbo yet on any T-Jet, so I cannot tell you exactly number and boost spooling RPM band
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.revlimit.gr
o.b.k




Αριθμός μηνυμάτων : 6
Ημερομηνία εγγραφής : 09/10/2012

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΔευ Οκτ 15, 2012 5:17 pm

Thanks Fotis.

What is your advice for exhaust, downpipe and straight pipe diameters? I've planned to use 60 or 63mm for straight pipe and 63mm for downpipe. Is this enough for my plans without lack of backpressure?
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Revlimit
Admin
Revlimit


Αριθμός μηνυμάτων : 324
Ημερομηνία εγγραφής : 30/08/2009
Ηλικία : 36
Τόπος : Patra

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΤετ Οκτ 17, 2012 7:35 pm

Full 63.5mm is my opinion
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.revlimit.gr
o.b.k




Αριθμός μηνυμάτων : 6
Ημερομηνία εγγραφής : 09/10/2012

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΠεμ Δεκ 06, 2012 2:12 pm

Hi Fotis, it's me again.

What do you think about K03(borgwarner) from vag 1.8T's on a t-jet? It's diameters are nearly same with gt1446. But I've never seen any t-jet with K03. Is there any fittings problem or something else with k03's?

Thanks.

Bahadır.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Revlimit
Admin
Revlimit


Αριθμός μηνυμάτων : 324
Ημερομηνία εγγραφής : 30/08/2009
Ηλικία : 36
Τόπος : Patra

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΠεμ Δεκ 06, 2012 8:23 pm

We have checked this turbo but it does not seat well on the T-Jet engine bay.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.revlimit.gr
o.b.k




Αριθμός μηνυμάτων : 6
Ημερομηνία εγγραφής : 09/10/2012

Bravo T-jet with TD04 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Bravo T-jet with TD04   Bravo T-jet with TD04 Icon_minitimeΚυρ Δεκ 09, 2012 11:15 pm

PM'd you about remap.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Bravo T-jet with TD04
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Grande Punto T-Jet - TD04 - 13T
» Bravo T-Jet 120hp
» Bravo T-Jet 155hp
» chiptuning για Bravo T Jet
» Fiat Bravo T-Jet 155 Full 1st Stage

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Revlimit Forum :: Foreign Members :: Foreign Members Support-
Μετάβαση σε: